מחדל? מאן דכר שמיה \\ אוריאל לנדאו | דעה

אוריאל לנדאו 1 Comment on מחדל? מאן דכר שמיה \\ אוריאל לנדאו | דעה

המילה 'מחדל' נעלמה; הצהרת בנט שהביכה אותו; חיסונים ונתניהו; וגם: הצתת יערות זה טרור לכל דבר

מחלקת קורונה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הערב: רוה"מ נפתלי בנט ימסור הצהרה בשעה 19:20", הופצה הודעת הדוברות אמש. נו, אז מה אם בנט אמר "ביבי, לא על כל שיחה עם בורלא עושים מסיבת עיתונאים", האט הער געזוגט, זה לא הפעם הראשונה שבנט נתפס על שקר. הגיעה השעה היעודה, ואני מקשיב. המתנתי לרגע שיודיע על סגר מיידי והדוק אחרי אלפי המאומתים שיש לנו כל יום, ואם לא סגר אז לכל הפחות הגבלות חמורות. חיכיתי – ולא שמעתי.

כל רגע שעבר בנאום הקפריזי הזה נהיה יותר ויותר גרוע. "סגר ימיט אסון על ישראל", "אם נלך לסגר ייגמר לי הכסף לטילי כיפת ברזל", "בסגר ייגמר לי הכסף לניתוח לילדה חולה" הכריז בקול רעש גדול, כשהוא מנסה לעבוד עלינו שוב למה הוא לא עושה סגר, כשהאמת היא פשוטה – אין לו אומץ.

דפקתי שוב על מקלט הרדיו, אולי הוא לא עובד טוב, אבל לא, השטויות המשיכו לצאת משם. "אני ואני ואני" המשיך ללהג. ניסיתי להבין איך בדיוק אם הולכים לסגר – אז לבנט נגמר הכסף. אולי כי הוא בזבז את הכול על החופשה המושחתת שלו כשסגר מתחם צימרים ענק בצפון, בזמן שבתי החולים קורסים מהעומס.

אז הקשבתי שוב, והפעם דווקא למה שלא נאמר שם. שמעתי שם את בנט הלחיץ, שבממשלה שלו צריך צו מיוחד של מנכ"ל משרד הבריאות לאישור חיסון ילדים בתוך ביה"ס, (דבר שנהוג שנים עם שלל חיסונים) – כי שרת החינוך עסוקה בלהכחיש שהיא מכחישת קורונה. על שר החוץ שלו ורוה"מ חליפי יאיר לפיד, האיש שלא דופק חשבון לאף אחד, שיאן החיסורים במשכן הכנסת, שבזמן שבנט התמודד עם שריפות הענק (עוד נגיע לזה) – מצא לו האיש הלא משכיל זמן לנפוש בצפון.

השיא הגיע לקראת הסוף. "חיסונים זה כמו טלפון, צריך להטעין אותם שוב מדי פעם" ניסה להסביר בנט תוך כדי שהוא מסתבך עם הידיים. התרגשתי, אלו מילים מרגשות. אמנם סותרות את המילים שלו בעבר: "אי אפשר רק להזריק לחולים, הם לא כמו טלפון שמכניסים לשקע ומטעינים". אבל עזבו, זה לא מעניין. כמה קל לנצח את 'הדלתא' (אני מבקש רצינות. הקורונה נעלמה) – פשוט צריך להכניס לשקע, והופה, המתים יחזרו לחיים.

וקצת ברצינות: מה שבנט מנסה להסתיר מאיתנו – אלו המחדלים. מחדל נתב"ג, איך עד עכשיו הוא לא טרח לסגור את "אוטוסטרדת המוטציות" כהגדרתו. מחדל החיסונים, איך לקח לו חודש שלם להביא חיסונים מאירופה, בזמן שנתניהו זועק שהוא כבר שילם עליהם, כתוב על האריזה במפעל ISRAEL – ורק צריך להביא אותם. מחדל הבדיקות המהירות – איך ההמצאה הגאונית שנועדה לאתר חולים במהירות – גורמת לכך שעם חוסר כוח אדם אנשים ממתינים שעתיים בתור. "מהירות".

"היה היה יישוב קטן בשם בנימינה, שבו תלמידה שחזרה מחו"ל – הדביקה את כל הכיתה שלה. בנט אז בקושי נהיה ראש ממשלה, אז להטיל הגבלות הוא לא רצה. שמח וקיפצץ לו הנגיף, ואת כל היישוב הוא הדביק. זעקו לו אז הפרופסורים: "הטל הגבלות, פן יקרו דברים רעים", אך את נפתלי זה לא עניין, ובספרו 'איך מנצחים מגיפה' לא עיין. "איפה שיהיה התפרצות נטפל בה עם פינצטה", נטיל הגבלות ממוקדות על הסביבה, אך הופה נפתלי כבר ראש ממשלה – והגבלות וסגרים כבר לא באופנה."

"הח"כים מהשמאל מגויסים ע"י התקשורת" הגדיר מעולה דודי אמסלם

אם חסר לכם המילה 'מחדל', כנראה שאתם לא בצד הנכון של המפה הפוליטית. אם אתם בימין, ופתאום לא שומעים מהתקשורת את המילה 'מחדל', כנראה שלא התעדכנתם – נתניהו כבר לא רוה"מ. "התקשורת לא תעסוק בשחיתות הממשלה, הם ינסו להפריד בתוך הליכוד, באיזה מלון בחיפה שנתניהו הלך לשם. מרוב שהם לא יודעים מה לעשות, הם ימשיכו לעסוק בנעליים של ביבי" (ח"כ דודי אמסלם, הליכוד. אמש במהדורה המרכזית).

הכי מפחיד אותי, זה התקופה הזאת שהתקשורת פותחת מהדורות עם כותרות "בנט מסתובב שמח. הוא נראה נינוח". כשהיא מתאמצת להסביר לנו על ירידה בתחלואה שאוטוטו מתקרבת בזמן שאנחנו על 7,000 מאומתים ביום, על צניחה חדה במספר החולים קשה בזמן שאנחנו עם 600 חולים שמאושפזים במצב קשה – אני מבין עד כמה מצבנו קשה. בעברית כנה זה נקרא "תקשורת מאתרגת" עם ערימות של צמר גפן. תודה בנט.

קחו למשל את מקרה נתניהו ואת היהודי ההוא שהוא גם במקרה מנכ"ל 'פייזר' – אלברט בורלא. נתניהו שראה כמה צעדים קדימה, הבין שהפתרון היחידי לנצח את המגיפה – זה חיסונים, חיסונים, ועוד פעם חיסונים. הבין – ועשה. עשרות שיחות טלפון לבורלא, האיש שהחזיק אז ב'אוצר השקוף' – שכללו שיחות גם לפנות בוקר.

בעולם רגיל, נתניהו היה נכנס על זה לספרי ההיסטוריה, על מעשה ענק שללא ספק הציל אותנו בחסדי שמיים מעוד אלפי נפטרים. אבל התקשורת בחרה לסקר את המקרה כ- "נתניהו טרחן, עושה הכול כדי לעזור לו פוליטית".

זכור לי היטב המראה הזה שבו בנט בתור רוה"מ מתעמת מול נתניהו במליאת הכנסת – ורועדות לו הידיים. כנראה שהוא עצמו מבין שזה גדול עליו.

הממשלה הזאת גרועה כל כך, שמכמעט אפס חולים ביום הקמתה – הגענו לעשרות אלפי חולים פעילים עכשיו.

נפתלי לך, 'תחזור' זועק הימין לבנימין נתניהו, תחזור.

בקטנה

השבוע סבלו אלפי משפחות משריפות ענק בהרי ירושלים. כמעט שלושה ימים לקח לכבות אותם, ורק בנס זה נמנע ללא נפגעים. את הנזקים של 25,000 הדונמים שנשרפו יקח שנים לשקם.

הבוקר חברת החלל נאס"א פרסמה תצלום מרגע פריצת השריפה, שמוכיח את מה שידענו מהרגע הראשון. התצלום מראה שהשריפה פרצה בשלושה מוקדים בו זמנית, דבר שמוכיח בבירור כי הייתה פה הצתה מכוונת. אז לכל אותם מתחסדים, תעשו טובה ותפסיקו לכבס מילים. יש פה טרור חדש, ותקראו לילד בשמו: "הצתה מכוונת".

הכל גן עדן, יש לנו "דלתא" \ אוריאל לנדאו | דעה



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הם יהיו מוכנים למות ולא להודות שביבי מצוין,מידת הניצחון לא סובלת אמת,אם זה היה סתם היתנצחות נו מילא, אך הפעם זה פוגע בציבור שהם מוכנים בגופם לימנוע את ביבי,ולא להודות שהממשלה הזו,אסון למדינה